onsdag 28 mars 2012

Fick frågan nyss av en skåning om jag inte kunde dra en "Kål o Ada" historia
men eftersom jag är värmländska kommer det bara värmlands-historier ifrån mig :-)
Kom då att tänka på en härlig vårdag för länge sedan...uppe just i Värmland...
Mamma och jag satt utanför hennes hus som ligger lite på landet...
Vi hade en granne som hade travhästar och han hade gjort en träningsbana som gick över ängarna bakom vårt hus, en sandbana som var 1 km lång... Ivan som han heter var ute på banan och körde häst.
Solen sken, det var underbart väder och mamma och jag satt och drack kaffe i solen.
Vi vinkade åt Ivan som körde varv efter varv med hästen.
Mamma och jag, vi satt där vi satt, och tog både påtår och tretår och hade det så skönt...
Till slut kunde inte Ivan hålla sig längre utan skrek till oss:
Har di brått?!!

Obs! Huset på bilden har inte något med texten ovan att göra förutom att det ligger ganska nära mammas hus...alltså utanför Karlstad... Huset heter Fallet och bara namnet ger mig rysnngar...
men - det är en annan historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar